Łowcy czarownic

reż. R. Miljković
Macedonia, Serbia 2018 / aktorski / 96’

Dwójka przyjaciół, nieśmiały Jovan i zadziorna Milica, postanawiają odnaleźć wiedźmę i zdjąć zły urok, rzucony na tatę dziewczynki. Historia nieoczekiwanej przyjaźni między skrajnie różnymi osobowościami. Dziecięcy bohaterowie odkrywają siły drzemiące w zaufaniu i mocy czerpanej ze wsparcia drugiej osoby.

Jovan to chłopiec dotknięty częściowym porażeniem dziecięcym, który w szkole musi znosić szykany kolegów, a resztę dnia spędza na męczącej rehabilitacji. W wolnych chwilach wyobraża sobie, że jest superbohaterem pomagającym ludziom w tarapatach. Pewnego dnia los stawia na jego drodze Milicę, dziewczynę pewną swego, zadziorną, pomysłową i potrafiącą stawić czoło każdej przeciwności. Pomimo początkowej niechęci, między bohaterami tworzy się najpierw nić porozumienia, a później prawdziwa przyjaźń. Razem postanawiają przechytrzyć czarownicę, która rzuciła urok na ojca dziewczyny. Aby tego dokonać oboje będą musieli pokonać własne ograniczenia, zaufać sobie i nauczyć się współdziałać. Ich wspólna misja doprowadzi do niespodziewanego zakończenia. Młody widz, obserwując Milicę i Jovana, będzie mógł sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest prawdziwa przyjaźń oraz uzmysłowić trud życia z niepełnosprawnością.

Nagrody

2018
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Najlepszy film – nagroda jury ECFA (European Children’s Film Association)
2018
TIFF Kids
Nagroda młodego jury za najlepszy film fabularny
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Zlinie
Nagroda Miasta Zlína za najlepsze role dziecięce w filmie fabularnym dla dzieci
2018
Prishtina IFF, Kosovo
Nagroda za najlepszą rolę kobiecą

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Przezwyciężanie trudności

Jakie przeszkody do pokonania ma osoba z niepełnosprawnością? Na czym polega prawdziwa przyjaźń? W jaki sposób można zasłużyć na czyjeś zaufanie? Co jest niezbędne do pokonywania barier?

Powiązanie z podstawą programową

JĘZYK POLSKI

Uczeń:

  • rozpoznaje fikcję literacką; rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworach;
  • określa tematykę i problematykę utworu;
  • przedstawia własne rozumienie utworu i je uzasadnia;
  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach;
  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohatera;
  • określa temat i główną myśl tekstu;
  • rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do filmu;
  • wyodrębnia elementy dzieła filmowego i telewizyjnego (scenariusz, reżyseria, ujęcie, gra aktorska, muzyka);
  • odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia;
  • uczestniczy w rozmowie na zadany temat, wydziela jej części, sygnały konstrukcyjne wzmacniające więź między uczestnikami dialogu, tłumaczące sens;
  • rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące się do emocji.
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter