Trwają przygotowania do corocznego wyścigu saneczkowego. Frankie, nieco szalony naukowiec, obmyśla koncepcję pojazdu, który ma zapewnić zwycięstwo jego drużynie.
Wyścig saneczkowy we wsi. Sanie zaprojektowane przez Frankiego rozpadają się tuż przed przekroczeniem mety. Frankie nie akceptuje przegranej i domaga się rewanżu. Udowadnia, że jego przeciwnik Zac oszukiwał. Rewanż będzie możliwy pod warunkiem, że Frankie wraz z przyjaciółmi zbuduje nowy tor wyścigowy. Frankie wraz z przyjaciółmi przyjmuje wyzwanie. Obie drużyny przygotowują się do wyścigu. Zac, wiedząc, że ma do czynienia z wyjątkowym przeciwnikiem, nie ma skrupułów i za wszelką cenę dąży do zwycięstwa.
Nagrody
Materiały dydaktyczne
Wątki z prelekcji
Kanadyjskie krajobrazy. Zimowe sporty w Kanadzie. Czym jest rywalizacja w sporcie? O współpracy w grupie. Fair play w sporcie.
Pojęcia kluczowe
Powiązanie z podstawą programową
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
- umiejętność rozpoznawania i rozumienia swoich emocji i uczuć oraz nazywania ich;
- umiejętność rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji oraz uczuć innych osób; potrzebę tworzenia relacji;
- umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku;
- umiejętność rozumienia odczuć zwierząt, wyrażania tych stanów za pomocą wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
- świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości;
- umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi, odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości;
- potrzebę i umiejętność identyfikowania się z grupami społecznymi, które dziecko reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech;
- umiejętność obdarzania szacunkiem koleżanek, kolegów i osoby dorosłe, w tym starsze oraz okazywania go za pomocą prostych form wyrazu oraz stosownego zachowania.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
- potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.