Kino współczesne — SP 4-6

Supa Modo

reż. L. Wainaina
Niemcy, Kenia 2018 / aktorski / 73’

Jo jest supermanką. Przy użyciu woli przesuwa przedmioty, zatrzymuje czas, a nawet zmienia wynik meczu piłkarskiego. Przed nią największe wyzwanie w życiu.

Jo jest nadzwyczajną dziewczynką, obdarzoną przez los wielkimi mocami. Wystarczy, że się skupi i może przesuwać przedmioty, zatrzymywać czas i wytrącać z ręki rzeczy. Nie robi tego nigdy dla własnego widzimisię, zawsze w słusznej sprawie, tak, jak to superbohaterowie mają w zwyczaju. Korzystanie z nadprzyrodzonych mocy jest dla małej Kenijki sensem życia i zarazem największą radością. Umiejętności dziewczynki spędzają sen z powiek jej mamie Kathryn, która obawia się o kruche zdrowie dziecka. Jo jest chora i musi się oszczędzać. Jak pogodzić te dwa wyzwania? W jaki sposób jednocześnie ratować świat i troszczyć się o swoje zdrowie? Na wspaniały pomysł wpadnie siostra Jo, która zaangażuje całą wioskę w nakręcenie filmu o superbohaterce.

Nagrody

2018
Berlinale
wyróżnienie dziecięcego jury Generacji Kplus
2018
Kino w Trampkach
wyróżnienie jury dziecięcego
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
wyróżnienie jury międzynarodowego w kategorii pełnometrażowy film dla młodzieży
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
wyróżnienie Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Najlepszy film – wyróżnienie jury Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
2018
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Najlepszy film – nagroda jury dziennikarzy

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Siła i nadzieja w sytuacjach granicznych

Porozmawiamy o trudnym życiowym sprawdzianie, czyli chorobie. Czy łatwiej jest przechodzić chorobę, próbując o niej zapomnieć? W czym nam może pomóc świat fantazji? Jak ważną rolę w naszym życiu pełni nadzieja?

Powiązanie z podstawą programową

Podczas lekcji uczeń:

  • opowiada o zdarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność;
  • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz wskazuje ich funkcje w utworze;
  • uczeń zna i rozpoznaje w tekście literackim przenośnię oraz porównanie;
  • rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące się do emocji.
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter