Moje życie to cyrk

reż. M. M. Bouchard
Kanda 2020 / aktorski / 100’

Dwunastoletnia Laura, wychowywana wśród artystów cyrkowych, od zawsze w trasie koncertowej ze swoim tatą Billem, potajemnie marzy o innym, mniej szalonym życiu. W szkole dziewczynki pojawia się nowa nauczycielka, która dostrzega w Laurze potencjał i mocno wierzy w jej talent do nauki. Czy to oznacza zmiany? I co na to tata Laury?

Bohaterka filmu, w przeciwieństwie do swojego taty – wiecznego artysty (jest klaunem w cyrku) i obieżyświata, odkrywa w sobie pasję do nauki i od tej chwili ma jedno pragnienie: dostać się do prywatnej szkoły. W tej decyzji wspiera ją nowa nauczycielka, która mocno w nią wierzy i pomaga Laurze podczas egzaminów wstępnych. Jednak tata dziewczynki nie do końca rozumie, dlaczego jego dziecko tak bardzo różni się od niego samego i nie chce podążać tą samą drogą życiową co on. Takie konflikty zdarzają się, kiedy rodzice czy opiekunowie mają dla swoich dzieci zupełnie inne pomysły na życie... A przecież wszyscy różnimy się od siebie!

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Różnica pokoleń

Co oznacza termin pokolenie? Jakie różnice mogą pojawiać się między pokoleniami? Czy wiek może być przeszkodą w rozumieniu wartości i pojęć? Jak należy rozumieć sformułowanie: pragnąć pójść własną drogą?

Powiązanie z podstawą programową

JĘZYK POLSKI

I. Kształcenie literackie i kulturowe.

3. Kształtowanie umiejętności uczestniczenia w kulturze polskiej i europejskiej, szczególnie w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym.

4. Rozwijanie zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka i kierowanie się tymi wartościami.

II. Kształcenie językowe.

2. Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz form odpowiedzialności za własne zachowania językowe.

4. Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, czytania, mówienia i pisania) w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, w tym także z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się.

III. Tworzenie wypowiedzi.

4. Rozpoznawanie intencji rozmówcy oraz wyrażanie intencji własnych, rozpoznawanie języka jako działania (akt mowy).

5. Poznawanie podstawowych zasad retoryki, w szczególności argumentowania, oraz rozpoznawanie manipulacji językowej.

Projekcje w miastach

Aleksandrów Łódzki, Babice, Białystok, Bielsko-Biała, Bolków, Brzeziny, Bystrzyca Kłodzka, Chełmno, Chybie, Czempiń, Częstochowa, Dąbrowa Zielona, Dębica, Dobre Miasto, Duszniki-Zdrój, Elbląg, Ełk, Garwolin, Gdańsk, Gołańcz, Górsk, Gostynin (mazowieckie), Jarocin, Jędrzejów, Jelenia Góra, Jordanów (małopolskie), Kartuzy, Katowice - Bogucice, Katowice - Kino Światowid, Koluszki, Konin, Konstantynów Łódzki, Kraków - Kino Pod Baranami, Łagiewniki, Łańcut, Łaskarzew, Legnica, Łódź - Dom Literatury w Łodzi, Łódź - Kino Charlie, Łódź – Centrum Dialogu im. Marka Edelmana, Łomża, Łowicz, Lubartów, Lubin, Mieścisko, Młynary, Myślenice, Nagłowice (świętokrzyskie), Niepołomice, Nieporęt, Nowy Dwór Mazowiecki, Opole – Kino Meduza (przedszkola i szkoły podstawowe), Otyń, Pacanów, Piotrków Trybunalski, Płock - Kino za Rogiem, Polkowice, Poznań, Przysucha, Pszczyna, Radom, Radomsko, Radzionków, Radzymin, Rydułtowy, Rytwiany, Sanok, Siemianowice Śląskie, Sieradz, Skierniewice, Skoczów, Sławno, Słupia (świętokrzyskie), Słupsk, Sochaczew, Stary Sącz, Stoszowice, Strawczyn, Strzelin, Strzyżowice, Szczecin - Kino Pionier 1907, Szczecin – Dom Kultury "Krzemień", Szczecin – Miejski Ośrodek Kultury, Szydłowiec, Tarnów – Dom Kultury Westerplatte, Tczew, Wągrowiec, Wałbrzych, Warszawa - Falenica, Warszawa - Kinoteka, Warszawa - Muranów, Warszawa - Praga, Warszawa - Targówek, Wąsosz, Węgorzewo, Wieliczka, Wodzisław Śląski, Wołomin, Wołów, Wrocław, Zamość, Żary, Zduńska Wola, Zgorzelec, Złotoryja, Żuromin
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter