Lena ma dwanaście lat, lubi jeździć na deskorolce, nieźle żegluje i świetnie się bawi ze swoją najlepszą przyjaciółką. Cieszy się radosnym i beztroskim dzieciństwem nad morzem, z nogami w wodzie i głową w gwiazdach. Ale tę beztroskę zaciera wypadek z udziałem łodzi rybackiej jej ojca, w której ten ostatni znika za burtą wraz z dwoma członkami załogi.
Lena kocha ocean. Walcząc z wiatrem i falami na swojej żaglówce, jest tak samo nieustraszona, jak jej ojciec podczas wypraw wędkarskich. Ale pewnego dnia on i reszta jego załogi nie wracają. Niektórzy mówią, że to był wypadek, inni mówią, że był lekkomyślny. Lena jest pewna, że to nie mogła być jego wina. Musieli napotkać gigantyczne stworzenie morskie, które spowodowało wywrócenie łodzi. Znaki są wszędzie: od cienia w wodzie po duży ząb tkwiący w kawałku wyrzuconego przez morze drewna. Gdyby tylko mogła znaleźć ten jeden decydujący dowód, mogłaby przeciwstawić się rodzinie i przyjaciołom i udowodnić im, że się mylą.
Wątki z prelekcji
Co to są emocje? Jak odróżnić je od uczuć? Jak wyrażać emocje? Jak poradzić sobie ze smutkiem i złością? Gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach psychicznych?
Pojęcia kluczowe
Powiązanie z podstawą programową
JĘZYK POLSKI
Uczeń:
- wyraża swój stosunek do postaci, charakteryzuje i ocenia bohaterów;
- omawia prezentowane postawy w kontekście własnego świata wartości;
- wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohatera;
- określa temat i główną myśl tekstu;
- ćwiczy nazywanie emocji;
- rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do filmu;
- odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia.