Filmowe sekrety — SP 1-3

Operacja Mumia

reż. G. Bøe-Waal
Norwegia 2019 / aktorski / 74’

Norweska produkcja detektywistyczna dla najmłodszych widzów. Powstała na podstawie książki Horsta von Liera Operacja Mumia. Historia dwójki dzieci-detektywów, którzy szukając kolejnych zagadek do rozwiązania trafiają na tajemnicę klątwy prastarej mumii Tutenchamona.

Do miasteczka Elvestad przybywa Mumia Tutenchamona, która razem ze złotą, pośmiertną maską faraona ma być najważniejszym eksponatem organizowanej tam wystawy o Egipcie.  Niestety jak głosi legenda, na mumii spoczywa klątwa. W czasie przygotowań wystawy dochodzi do serii nieszczęśliwych wypadków. Pracownicy są przerażeni i pewni, że to skutek klątwy. Dwójka młodych detektywów (oraz ich pies) postanawia rozwikłać tajemnicę mumii. Uważają, iż wszystko co się dzieje jest dziełem człowieka, a nie prastarych duchów. Czy mają rację? Ten film to wspaniały świat z kultury i sztuki Egiptu oraz tradycji północnej Afryki pokazany w przyjemnej i ciekawej dla dzieci formie.

Materiały dydaktyczne

Wątki z prelekcji

Filmowe zawody

Porozmawiamy o składzie ekipy filmowej na planie. Dowiemy się, za co odpowiedzialni są poszczególni członkowie ekipy. Spojrzymy na film jako efekt pracy zespołowej

Powiązanie z podstawą programową

Uczeń:

  • słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę;
  • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym. (edukacja polonistyczna)
  • przedstawia charakterystykę wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej: nauczyciel, żołnierz, policjant, strażak, lekarz, pielęgniarz czy leśnik, a ponadto rozumie istotę pracy w służbach mundurowych i medycznych. (edukacja przyrodnicza)
  • wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.. (edukacja plastyczna)

W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju uczeń osiąga umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej, różnorodnych artystycznych form wyrazu.

Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter